Volvo Trucks ‘Epic Split’ meest bekeken commercial

De Volvo Trucks B2B commercial is de meest bekeken automotive commercial ooit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Sinds het najaar van 2012 heeft Volvo Trucks zes films uitgebracht die de verbeterde eigenschappen van de vijf nieuwste Volvo-modellen lieten zien. Zo laat ‘The Epic Split’ de precisie en richtingsstabiliteit van Volvo Dynamic Steering zien. 

B2C marketing van een B2B product

‘The Epic Split’ is onderdeel van Volvo Trucks’ communicatiestrategie om producten aan een groter publiek te tonen. 

&;Onze marketingstrategie is gebaseerd op het idee dat ook in de B2B markt keuzes gemaakt worden door individuen. Hedendaagse trucks zijn hightech machines, ontworpen om het werk van de chauffeur te vereenvoudigen, hem of haar de meest veilige werkomgeving te bieden, een maximale hoeveelheid lading te vervoeren en zo winstgevend mogelijk te zijn. Voor chauffeurs en transportondernemers zijn dit echter niet de enige factoren die hun keuze voor een bepaald truckmodel beïnvloeden. Juist het imago van een bepaald truckmerk blijkt doorslaggevend&;, verklaart Per Nilsson,  pr directeur van VolvoTrucks.

Kostenefficiënt

&;Marketingmateriaal dat een impact heeft, bereikt niet alleen truckchauffeurs en transportondernemers. Zelfs klanten van transportbedrijven blijken naar de film te verwijzen. Het is onze ambitie dat de betrokkenheid die deze film heeft opgeleverd, de vraag naar onze trucks vergroot. Via een verhoudingsgewijs lage media investering hebben we een gigantisch bereik gecreëerd. Onze strategie heeft aangetoond een heel slimme en bovendien kostenefficiënte wijze van communiceren in dit vernieuwde medialandschap te zijn&;, besluit Per Nilsson. 

De commercial in cijfers

De commercial, gemaakt door Forsman & Bodenfors (Göteborg, Zweden) werd meer dan 6 miljoen keer gedeeld op social media, leverde meer dan 10 miljoen zoekresultaten op via Google.

En leverde wereldwijd uitgebreide media-aandacht op: de commercial was het onderwerp van circa 20.000 artikelen en uitzendingen tot dusver en heeft een advertentiewaarde die geschat wordt op € 70 miljoen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie