Het zet het bureau aan de kant om met een nieuw bureaumodel te gaan werken. Het stapt af van een lead agency, maar neemt vanuit het interne brand-team de regie in handen en gaat werken met verschillende specialistische bureaus. Vodafone blijft wel werken met Achtung!, als een van deze specialistische leveranciers.
Vodafone denkt daarmee ‘effectief in te kunnen blijven spelen op de dynamische telecommarkt’. Bovendien zou het werken met meer specialistische bureaus beter passen bij de veelzijdigheid van het merk.
Dialoog centraal
Volgens Eva Ruiz, hoofd Marcom & Brand bij Vodafone Nederland, wil Vodafone effectiever communiceren en moet het daarom op een ‘echt andere manier’ gaan werken. ‘Daarbij moeten dialoog en betrokkenheid met onze klanten centraal staan. Om dat te bewerkstelligen moeten wij zelf als team de spin in het web zijn en een grotere eigen verantwoordelijkheid nemen op gebieden zoals digital, social en marketing-pr’.
Bureauselectie
De verschillende externe creatieve specialisten kunnen Nederlandse of internationale bureaus zijn, maar ook individuen. Vodafone start binnenkort met een oriëntatieperiode waarin het bedrijf kennismaakt met een aantal geselecteerde bureaus. THEY blijft tot 31 maart 2014 werkzaam voor Vodafone.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!