Dat is één van de initiatieven van De Merkbrigade in de strijd tegen ‘parasitair gedrag’. Elsevier Voedingsmiddelen Industrie schrijft erover in het magazine van 21 augustus. In dat nummer zegt Willy de Graaff, oprichtster en brandconsultant van De Merkbrigade: ‘De Merkbrigade vecht voor originaliteit, creativiteit en innovatie en tegen misleiding. Niet alleen in voeding, maar op dit moment is de pijn in kruidenierswaren het ergste. Daar willen we als eerste mee aan de slag.'
Een ander initiatief van De Merkbrigade is een site met onder meer cases voor retailers en fabrikanten. Ook wil de organisatie een standaardonderzoeksmethode ontwikkelen om verwarring over op elkaar lijkende producten aan te tonen.
Bovendien wil De Merkbrigade een 'APK-keuring' lanceren. Bedrijven die iets nieuws op de markt willen brengen, kunnen advies krijgen over het versterken van bepaalde elementen zodat het product minder snel gekopieerd kan worden.
Bron: EVMI
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!