Vergoedingen: prikkelen bureaus belangrijker

Marketeers aan klantzijde kijken bij vergoedingen voor een reclamebureau meer of die prestaties prikkelen en minder naar de kosten. Dat blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse Association of National Advertisers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor deze Agentschap Compensation Survey werden 98 marketeers bij gerenommeerde merken ondervraagd over de relatie met reclamebureaus. Het blijkt dat fees de meest gebruikte vorm van compensatie voor reclamebureaus zijn.

Van de marketeers gaf de meerderheid aan te werken met arbeids-gebaseerde vergoedingen. Deze worden door 65% van de marketeers gebruikt, een stijging van 49% in 2010.

Het gebruik van prestatieprikkels is ook sterk gestegen, van 46% in 2010 naar 61% in 2013. Waar kostenbesparingen een belangrijke factor waren bij het bepalen van de vergoedingen, noemt in 2013 40% het noodzakelijk om prestaties van het bureau te verbeteren.

Waar letten marketeers op bij het bepalen van prestaties? 75% baseert die op reviews van de bureaus, meest jaarlijkse. Verbetering van de naamsbekendheid was een goede tweede, met 71%, terwijl 52% van de ondervraagden kijkt naar verkoopdoelstellingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie