Uit een meting onder 500 respondenten door Direct Research, in opdracht van HIGHvalue merkadvies, blijkt dat bijna de helft van de consumenten geen mening heeft over zorgverzekeraars. Paul van Moers van HIGHvalue: ‘ondanks alle reclame inspanningen van de verzekeraars gedurende de afgelopen jaren!’ Uit het onderzoek blijkt ook dat de klantgerichtheid van de sector lager is in vergelijking met die van andere sectoren. De conclusie van Van Moers: ‘Voor de zorgverzekeraars valt er een hoop werk te doen’.
De index wordt vanaf maart 2009 regelmatig gepubliceerd. De bedoeling is om te laten zien hoe de ontwikkeling van het vertrouwen van de consument in acht grote zorgverzekeraars is. De factoren waarop wordt gemeten zijn: degelijkheid, gezondheid, zekerheid, integriteit, betrouwbaarheid, transparantie, openheid en klantgerichtheid. Het complete lijstje ziet er als volgt uit:
Verzekeraar HIGHvalue Trust Index Zorgverzekeraarsmaart 2009
Univé 121
CZ 114
VGZ 111
Zilveren Kruis/Achmea 101
Menzis 99
Agis 88
Ohra 84
ONVZ 82
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!