In club Vooges werd MWM2 gekroond als Marktonderzoeksbureau van het Jaar. Bureauonderzoeker van het jaar werd Gaby Siera, marketeer en antropoloog en oprichter van het bureau Beautiful Lives.
Bij Unilever Benelux werd de afgelopen jaren de broekriem flink aangetrokken en is de concurrentie van huismerken en prijsretailers moordend, zo licht de MOA, Center for Information Based Decision Making & Marketing Research, toe in zijn motivatie: ‘En dan maakt het volgens de jury een verschil als er een CMI-manager in de loopgraven staat die initiatieven neemt om groei te realiseren, bijvoorbeeld met een project waarmee op basis van eerder onderzoek en kennis in het bedrijf concrete aanvalsplannen worden gemaakt om nog eens 14 miljoen additionele omzet uit de markt te halen. De twee andere genomineerden waren Yvonne Dorkhom, marktonderzoeker van PLUS Retail, en Hans Zijlstra, customer insight manager van AirfranceKLM en de man achter het eSCORE- en het Quality Observer-programma.
De Wetenschapsprijs 2014, waarvoor alleen artikelen in aanmerking komen die zijn gepubliceerd in het 39-ste MOA-Jaarboek ‘Ontwikkelingen in het Marktonderzoek’, ging naar ‘Virale marketing: hoe campagnes zich online verspreiden’, van Gerrit van Bruggen en Ralf van der Lans (H1). Volgens de jury ‘een vernieuwend, zeer leesbaar en praktisch toepasbaar overzicht van de recente inzichten op het gebied van virale marketing, waarbij het - methodologisch geavanceerd - werk van de auteurs zelf een belangrijke rol speelt’.
Drie maal scheepsrecht voor MWM2
Bij de marktonderzoekbureaus waren dit jaar Blauw, MWM2 en Validators genomineerd: Blauw, MWM2 en Validators. De hoofdprijs ging naar MWM2 dat overigens al voor de derde keer was genomineerd. En, opmerkelijk volgens de jury, kwamen die nominaties alle drie tot stand op basis van andere motivaties. Dit jaar was de jury vooral onder de indruk van een ‘professionaliseringsjump van jewelste’. Ofwel, van hit and run naar een duidelijke strategie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!