Uitslag Grote Marketingenquête 2005:

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De hoop van de marketeer is gevestigd op interactieve marketing. Uit de Grote Marketingenquête 2005, uitgevoerd door Trendbox in opdracht van Tijdschrift voor Marketing en WebAds, blijkt dat de integratie van internet en e-commerce dit jaar sterk aan belang heeft gewonnen.
Lag het percentage vorig jaar nog op een historisch dieptepunt van 18 procent, nu is dat percentage weer gestegen naar 34 procent.

Marketeers blijken daarnaast hard aan hun imago te werken, 90 procent van de ondervraagde marketeers geeft aan dat ze actief het imago in de eigen organisatie proberen te verbeteren.

4 op de 10 marketeers menen echter dat er in hun organisatie te veel wordt gedesinvesteerd in marketing. Deze uitkomst ligt in lijn met de 41 procent van de steekproef die aangaf dat er het afgelopen jaar in hun organisatie is bezuinigd op de post marketing.

79 procent van de respondenten verwacht dat het maatschappelijk verzet tegen marketingprikkels nog meer zal toenemen. De consument heeft blijkbaar genoeg van de 'marketingkunstjes'.

Daarnaast ziet een kwart bedreigingen in het gebrek aan creativiteit en nieuwe ideeën en innovatie. Meer lezen? U kunt het hele onderzoek downloaden. Het onderzoek wordt daarnaast geanalyseerd in het van Tijdschrift voor Marketing

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie