Daarmee krijgen klanten van SMG, zoals Procter & Gamble, Walmart, Microsoft and Coca-Cola, voorrang op het platform, toegang tot data en de mogelijkheid real-time polls te houden, meldt Financial Times.
Twitters CEO Dick Costolo heeft in het verleden meermaals geroepen dat twitter een mediabedrijf is; die belofte lijkt nu gestalte te krijgen.
Uit recent onderzoek van Nielsen bleek dat een sterke correlatie bestaat tussen kijkcijfers en het aantal tweets op het ‘tweede scherm’.
Adam Bain, Twitters president of global revenue: ‘De industrie dacht ten onrechte dat er een keuze gemaakt moest worden tussen tv óf twitter. Dat is niet wat wij geloven, twitter vormt juist een brug.’
De deal betekent dat de druk zal toenemen op tv-zenders om toegang tot social media voor merken ook aan te bieden in hun advertentiepakketten.
Bain: ‘Dit laat zien hoe wij zaken willen doen. Dit is de toekomst. En die heet convergentie.’
Zie ook het opiniestuk Twitter slaat de brug naar TV met miljoenendeal van John Meulemans.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!