Twitter sluit grootste advertentie-overeenkomst tot nu toe

De deal met Publicis’ Starcom MediaVest Group (SMG) levert twitter naar verluidt enkelen honderden miljoenen, verspreid over enkele jaren, op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarmee krijgen klanten van SMG, zoals Procter & Gamble, Walmart, Microsoft and Coca-Cola, voorrang op het platform, toegang tot data en de mogelijkheid real-time polls te houden, meldt .

Twitters CEO Dick Costolo heeft in het verleden meermaals geroepen dat twitter een mediabedrijf is; die belofte lijkt nu gestalte te krijgen.

Uit recent onderzoek van Nielsen bleek dat een sterke correlatie bestaat tussen kijkcijfers en het aantal tweets op het ‘tweede scherm’.

Adam Bain, Twitters president of global revenue: ‘De industrie dacht ten onrechte dat er een keuze gemaakt moest worden tussen tv óf twitter. Dat is niet wat wij geloven, twitter vormt juist een brug.’

De deal betekent dat de druk zal toenemen op tv-zenders om toegang tot social media voor merken ook aan te bieden in hun advertentiepakketten.

Bain: ‘Dit laat zien hoe wij zaken willen doen. Dit is de toekomst. En die heet convergentie.’

Zie ook het opiniestuk van John Meulemans.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie