Tuurlijk groei!

De berichten in de pers over de ontwikkelingen van de mediabestedingen houden mediamensen ernstig bezig. Twee weken geleden werd nog gerept over ‘bestedingen onder druk’ en ‘media gaan zwaar jaar tegemoet’. Inkopers en directies geven vooral toe dat ‘2009 een spannend jaar wordt’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het laatste bericht van Nielsen Media Research laat (nog) zien dat in het derde kwartaal de mediabestedingen in totaal met 4,8 procent zijn gestegen.
Dit persbericht geeft feilloos het failliet van Nielsen aan. Nielsen meet de bruto tariefkaartwaarde en ziet dat er meer geadverteerd is. Want meer advertenties, meer spots, meer van alles.

Wat Nielsen niet meldt, is wat er daadwerkelijk betaald is. Ik zie op straat geen lege abrivlakken maar wel opvallend veel charitatieve instellingen en ik weet wat deze partijen betalen.Tariefkaarten zijn nog nooit zo zacht geweest.

Voor media-inkopers is het een perfect moment om meer dan ooit een prachtige deal te sluiten. De exploitanten geven allemaal aan dat ‘alles mogelijk is’. De scheidingslijn tussen redactie en commercie is nog nooit zo dun geweest als nu. We moeten alleen oppassen dat het ons niet in het gezicht ploft en kwaliteit in het geding komt.

De markt heeft altijd gelijk. Advertentiemogelijkheden veranderen en worden nu ruimer. Kortom: er is groei in de mogelijkheden. De kans is groot dat capaciteitsproblemen bij de tv-zenders tot het verleden behoren. Wie wordt de eerste sponsor van het halfachtjournaal?

Wacht maar af; het duurt nog maar even en dan is het kopen van de gehele voorpagina van De Telegraaf een feit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie