Met de campagne die in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2014 in Sochi wordt uitgerold, wil P&G benadrukken dat achter iedere atleet een toegewijde moeder staat, die bijdraagt aan het succes.
Sven Kramer en zijn moeder spelen de hoofdrol in de Nederlandse variant, maar P&G verklaart zich met de campagne te willen richten op alle moeders.
‘Moeders zijn vaak de spil in het gezin, en streven altijd naar het beste voor hun kinderen. P&G streeft ernaar moeders de beste producten te geven en daarmee waar mogelijk hun leven een klein beetje makkelijker te maken,’ luidt de verklaring van P&G.
De campagne is het Nederlandse vervolg op de ‘Thank you, Mom’-campagne die P&G vorig jaar rondom de Olympische Spelen in Londen lanceerde. Hoewel de multinational in ons land voorheen uitsluitend op productniveau campagne voerde, treedt P&G met de ‘Bedankt Mam’-campagne nu ook in Nederland als overkoepelend concern voor het voetlicht.
De campagne past in de tienjarige samenwerking die door P&G als TOP (The Olympic Sponsor)-sponsor wereldwijd is aangegaan met het Internationaal Olympisch Comité.
Procter & Gamble verklaart de beweging rondom de Olymische spelen te beschouwen als een waardevol marketingplatform, waarmee P&G groei nastreeft in de kerncategorieën, met name bij consumenten die de producten nog niet of incidenteel gebruiken. Ook wordt de campagne gebruikt om consumenten bekend te maken met het overkoepelende merk P&G.
Luc Suykens, Benelux Marketing Directeur van P&G: “Dit is een prachtig concept dat in Londen al van grote waarde is gebleken voor ons. We gaan hiermee nu ook in Nederland aan de slag. We hopen weer veel mensen te kunnen verrassen met deze campagne”.
Wieden+Kennedy zat achter de ontwikkeling van de internationale 'Thank you, Mom'-campagne, die in verschillende landen ook in gelocaliseerde vorm werd uitgerold. Yahoo was verantwoordelijk voor de productie van de mini-documantaires 'Raising an Olympian', die in de Nederlandse versie de moeder van Sven Kramer in het zonnetje zet. In Nederland was Saatchi&Saatchi verantwoordelijk voor de adaptatie en lokalisatie van de'Bedankt Mam'-campagne.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!