Ter vergelijking: de open rate is vijf keer zo hoog en de response rate van sms is acht keer zo hoog als met e-mail. Op het moment gebruikt 36 procent van de marketeers tekst in hun campagne en is een kwart dat van plan in het komend jaar te introduceren.
Sms-etiquette
Er is wel een etiquette als het gaat om het gebruik van sms als marketingmiddel. Om te beginnen moet er een opt-in worden verkregen, toestemming van de ontvanger om hem/haar een sms te sturen. Stap twee is een goed moment bedenken voor een sms, bijvoorbeeld als herinnering van een eerder gemaakte afspraak of follow-up van een telefoongesprek, afspraak of aanbod. Verder een aandachtspunt voor een succesvolle sms-strategie is dat de boodschap absoluut kort moet zijn en maar op één manier uitgelegd kan worden. Het allerbelangrijkste is timing. Een sms kan pas gestuurd worden nadat er contact is gemaakt met een lead en het is ook belangrijk meteen terug te sms-en als je bericht terug krijgt.
Uit een analyse van 3,5 miljoen leads van 400 bedrijven blijkt dat de conversie enorm kan toenemen door sms in te zetten. Bij meer dan drie sms’jes na een lead is de conversie met 328 procent verdubbeld.
Onderzoek Leads360: Tekst Messaging in Selling Process Can Boost Sales by 328%
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!