Slimme actiegroep 'gebruikt' andere goede doelen voor campagne tegen kinderprostitutie

Free a Girl voert actie onder titel ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wie niet groot en sterk is, moet slim zijn. Met dat idee is de stichting een campagne gestart onder de titel ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’. Met campagne roept de stichting andere goede doelen op om eenmalig hun communicatiemiddelen en ambassadeurs in te zetten voor Free a Girl. Het resultaat? 30 deelnemende goede doelen zetten hun communicatiemiddelen in tegen de strijd tegen kinderprostitutie in Azië.

Kinderprostitutie
Free a Girl is een relatief klein goed doel dat strijdt tegen het grote probleem kinderprostitutie. Het zet zich in om jonge meisjes uit de prostitutie te bevrijden, op te vangen en mensenhandelaren veroordeeld te krijgen. Alleen al in India worden duizenden jonge meisjes verkocht aan bordelen en gedwongen zich te prostitueren.

Campagne
Free a Girl is met ‘Goede Doelen voor één Goed Doel’ gestart, omdat de stichting de middelen mist om op nog grotere schaal bevrijdingsacties uit te voeren. 30 goede doelen zetten hun ambassadeurs en communicatiemiddelen in, waaronder de Cruyff-foundation, Plan Nederland, het Rode Kruis. Dance4life plaatst een oproep op hun website en ambassadeur Jennifer Hoffman van Female Cancer Foundation spreekt speciaal voor de campagne een radiocommercial in.

Kostenloze campagne

Met de campagne vraagt Free a Girl heel Nederland om FREE te sms’en naar 4333 voor drie euro per bericht om hiermee nog meer jonge meisjes te kunnen bevrijden uit de kinderprostitutie. Voor ongeveer 50 euro kan Free a Girl een meisje uit een bordeel in Azië bevrijden.

De campagne is kosteloos uitgevoerd en bedacht door reclamebureau TBWA\Neboko en \Neboko Live en wordt ondersteund door PR bureau Ketchum en mediabureau OMD.

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie