Singapore en het gevaar van contextadvertenties

Je zou het niet zeggen als je in Singapore op straat rondloopt, maar ook hier krijgen ouders in toenemende mate te kampen met overgewicht bij hun kinderen, met alle bijbehorende neveneffecten zoals diabetes en hart- en vaatziekten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het overgrote merendeel van de bevolking weegt ongeveer de helft van de gemiddelde Nederlander, maar dankzij de welvaartsmaatschappij en de alomtegenwoordigheid van junkfood-restaurants (ja, ook hier, waar je op iedere straathoek heerlijke Singaporese of Maleise gerechten kunt krijgen), neemt het aantal (te) dikke kinderen zorgwekkend toe.

Singapore zou Singapore niet zijn als dat (a) niet zou worden gesignaleerd en (b) niet onmiddellijk zou worden opgevolgd met stichtelijke artikelen in 's lands belangrijkste krant. En zo opende vanochtend het Binnenland-katern van de Straits Times met een artikel over het nut van meer fruit en minder frituur- en bakgoed voor je koters.

Of de beeldende advertentie van Pizza Hut, een bekend marketer van gestold vet voor een groot deel van de wereldbevolking, op de andere helft van de pagina, het resultaat is van een bewuste politiek van 'contextual ad placement' of gewoon een ongelukje, weet ik niet.

Maar het blijft grappig.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie