De duurzaamheidsprijs is gewonnen door Surjoyal. Skinprint won de Digital Award in de wacht.
Het idee van de studenten was om een systeem te creëren waarin ze professionele voetbalclubs helpen te verbeteren van hun scouting. Ze bedachten een manier om de grootste databank in het voetbal te ontwikkelen: een duurzame versie van Moneyball voor voetbalclubs.
Dit jaar zijn ook de vijf meest duurzame plannen uitgekozen om te strijden voor de duurzaamheidsprijs. Deze prijs organiseert de PHIA in samenwerking met FrieslandCampina. De prijs is gewonnen door Suryojal (‘water van de zon’).
Dit is een product dat de twee natuurlijke hulpbronnen exploiteert: water- en zonne-energie.De zonne-energie wordt benut om het vermogen te leveren aan de geïntegreerde fotovoltaïsche (PV) en het membraanontzilting (MD)-systeem, waardoor ‘groene’ elektriciteit wordt geproduceerd en zuiver gedestilleerd water wordt geleverd op een duurzame manier.
De halve finalisten gingen de strijd aan om op Facebook, Twitter en alle andere sociale media het meeste aandacht te genereren. Ook werd er gekeken naar de omgang met comments op de verschillende berichten. Deze kunnen negatief of positief zijn. En wat hebben de finalisten gedaan op het gebied van crowd thinking? Het beste team hierin was Skinprint (met 3D Bioprinter menselijke huid produceren) en het ontving hiervoor de Digital Award.
Oud-winnaars van dePHIA zijn onder andere Senz Umbrella (de stormparaplu) en Flux (de opvouwbare meubels).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!