Op donderdag 20 mei 2010 start Samsung met een grootse commerciële 3D-outdoorprojectie in Nederland, bij de Beurs van Berlage in Amsterdam. Volgens Starcom, het mediabureau van Samsung, is het de eerste keer dat 3D-outdoorprojectie op deze schaal commercieel wordt toegepast. Op 20, 21 en 22 mei kan iedereen tussen 21:30 en 0:30 uur zien hoe er een nieuwe dimensie aan het historische pand wordt toegevoegd. Het visuele spektakel behelst onder meer het laten ‘instorten’ van het historische gebouw.
De campagne, die door Mediabureau Starcom werd uitgedacht, is onderdeel van de introductie van de 3D-televisie van Samsung. Op het Beursplein kunnen bezoekers Samsung 3D LED TV’s uitproberen en drie avonden lang kans maken om er één te winnen. Als onderdeel van de geïntegreerde campagne worden Foursquare en YouTube ingezet.
De 3D-projectie vindt voor het eerst in Nederland plaats. De projectie is interactief met de architectuur van de Beurs van Berlage, waardoor de toeschouwer een bijzondere 3D-ervaring in beeld en geluid krijgt.
Met Foursquare, een ‘location based’ social network, kunnen bezoekers inchecken bij het ‘Samsung 3D event’ bij de Beurs van Berlage. Vanaf 1 juni wordt de 3D-megaprojectie doorvertaald naar YouTube, waarbij de projectie wordt geïntegreerd in een YouTube ‘game-take-over’. Het is de eerste keer dat YouTube op deze manier ingezet gaat worden.
Muse Amsterdam is verantwoordelijk voor concept, design en productie van het 3D event bij de Beurs van Berlage.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!