‘Evers’ aanpak is bij uitstek op de praktijk gericht: hij belicht de kansen en bedreigingen die trends met zich meebrengen aan de hand van cases. Meestal laat hij zien hoe succesvolle voorbeeldbedrijven inspelen op een bepaalde trend of zelfs een trend zetten’, aldus de jury. Trendwatching.com is bekend van de gratis nieuwsbrief. Daarnaast biedt de website betaalde jaarrapporten en video’s aan, maar ook betaalde lezingen en presentaties van Evers zelf.
In de jury zaten mensen van verschillende disciplines, zoals marketing, media, en management. Juryvoorzitter is Andrea Wiegman, tevens mede-hoofdredacteur van trendmagazine Eye. De jury stelde zich de vraag wat de voorspellingen van de trendwatchers voor de maatschappij en het bedrijfsleven betekenen, maar keek ook naar de onderzoeksmethode. Met de prijs wil initiatiefnemer Eye dat trendwatching uit de sfeer van de glazen bol wordt gehaald.
Evers moest het opnemen tegen onder anderen Carl Rohde, Adjiedj Bakas, Frank Janssen en Hilde Roothart. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!