Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Volkswagen doet een Pietertje

Het meest Duitse automerk van Nederland is al 25 jaar trotse sponsor van onze Olympische ploeg. Met Sotchi in zicht wordt dit middels een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volkswagen begint haar commercial met een klein blond jongetje dat ziet hoe een potentiële  New Kids-acteur in zijn gesponsorde auto stapt. “Dat wil ik ook!”, moet de kleine held in wording gedacht hebben, want al snel zien we hem meer en meer leven voor zijn sport. Resultaten worden geboekt, met altijd een Volkswagen als motivatie op de achtergrond. De jongen wordt volwassen en krijgt een bekend gezicht. Hij traint en traint, tot het moment dat onze gedachten teruggaan naar het  van Hans van Zetten. Epke heeft goud, maar nog belangrijker… Een eigen Volkswagen. Ultiem geluk natuurlijk, want daar doe je het allemaal voor. Of zoiets.

related partner content for mobile comes here

Om het maar gezegd te hebben: deze lap is niet slecht en krijgt ‘gewoon’ een plekje in het . Genoeg kijkers zullen de commercial  waarderen, als is het maar omdat niemand iets tégen de goedlachse Epke kan hebben. Als slagers kijken we echter wel iets kritischer. Waar wij namelijk wel iets tégen hebben is een gebrek aan creativiteit en originaliteit. Vanaf het eerste beeld droop de pindakaas al van het hakblok. Sterk geïnspireerd door de ijzersterke Pietertje-commercial van Calvé heeft de Duitse autobouwer dit kunstje (met minder succes ) willen herhalen. Waar echter de spanning en de met kracht bij Calvé tot de payoff bewaard bleef, legt Volkswagen het er meteen erg dik bovenop. Na een paar frames kun je raden waar deze commercial naar toe wil.  

Daarnaast verbazen we ons over de vreemde timing en de gekozen sporter. Als sponsor van de Olympische Ploeg hadden ze best de huidige helden een hart onder de riem mogen steken. Nu komt het over alsof van de Winterse equipe niemand leuk of sterk genoeg is om deze toch niet al te zware commercial te dragen. Op onze site we overigens al eerder dat timing niet echt de sterkste kant van Volkswagen is…

Slagersoordeel: Een verpieterde bockworst met pindakaas en bakmeel.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in