Procter & Gamble voert lijst ‘Gekozen Product van het Jaar’ met grote afstand aan

Van de 17 producten die uitgeroepen zijn tot ‘Gekozen Product van het Jaar’ zijn er 7 van Procter.

Donderdag maakte de organisatie achter Gekozen Product van het Jaar bekend welke producten zich een jaar lang mogen tooien met het bekende rode logo. Dat zijn er dit jaar 17 in evenzoveel verschillende categorieën. Vijf minder dan vorig jaar, toen nog 22 producten het predikaat op hun verpakking mochten voeren.

Gekozen Product van het Jaar hamert altijd al op innovatie en promoveerde dat tijdens het Huishoudbeurs Innovatiecongres (Hi-Con 2018 ) zelfs tot hoofdthema. Lees hier een artikel over innovatie dat tot stand kwam in samenwerking met de sprekers op dat congres: ‘Bange risicomijdende marketeers komen met nepinnovaties’

 

Procter & Gamble stak met kop en schouders boven de rest van het veld uit met 7 keer een Gekozen Product van het Jaar. De FMCG’er is een trouwe deelnemer aan Gekozen Product van het Jaar, vorig jaar wist het 5 producten bekroond te krijgen.

Hieronder alle 17 Gekozen Producten van het Jaar, te beginnen met die van Procter & Gamble.

Procter & Gamble
Pampers Baby Dry Pants
(Luierbroekje)

Head & Shoulders Nourishing Care
(Anti-roos shampoo die verzorgt)

Gillette Fusion5™ ProShield
(Scheermesje voor mannen met beschermende strips vóór en na de mesjes)

 

Gillette Venus Swirl Flexiball technologie
(Scheermesje voor vrouwen, ontworpen om goed bij lastige gebieden te komen)

Oral-B Genius 9000N White Elektrische Tandenborstel
Elektrische tandenborstel met een ‘intelligent poetssysteem’

Olaz – Ultimate Eye Cream
(Oogcrème voor de gevoelige huid rondom de ogen)

Always Radiant
Comfortabel maandverband (dankzij ‘FlexSchuim-technologie’)

Kraft Heinz
Heinz Seriously Good Pastasauces
(Pastasauzen zonder kunstmatige smaakstoffen of conserveermiddelen)

Heinz (Seriously) Good Mayonaise
(Zonder toevoegingen van kleur- en smaakstoffen)

GlaxoSmithKline
Sensodyne Rapid Relief
(Tandpasta die de pijn van gevoelige tanden verlicht)

Colgate Palmolive
Colgate – Whitening Pen & Toothbrush
(Tandenborstel en ‘Whitening Pen’ in één)

Perfecta Chemie International
Bison – Grizzly Tape
(Bijzonder sterk reparatietape)

Sara Lee
Sanex Zero %
(Douchegels en deodorants die risico op allergische reacties minimaliseren)

Heineken
Heineken 0.0
(Alcoholvrij bier)

IK Investment Partner
Johma – Gevuld eitjes salade
(Ei-salade met de smaak van een gevuld eitje)

Hilton Foods Holland
Hilton Foods Holland – Rundergehakt
(Wordt verkocht als Excellent gehakt bij Albert Heijn)

Cellularline
Tetraforce Range
(Accessoires voor smartphones en dergelijke, zoals hoesjes en laders)

 

Gekozen Product van het Jaar over Gekozen Product van het Jaar
‘Het logo Gekozen Product van het Jaar is bedoeld om het woord aan de consument te geven. Zij zijn de enigen die 'iets te zeggen hebben' over producten en merken. Zij bepalen welke productintroducties succesvol zijn. De winnaars van “Gekozen Product van het Jaar” worden bepaald op basis van het meest uitgebreide en representatieve onderzoek naar de mening en de houding van de consument ten opzichte van nieuwe producten in Nederland.Consumenten herkennen de nieuwe producten in de winkel en krijgen zo de garantie van in totaal 5000 consumenten.’

Methodologie
Gekozen Product van het Jaar: ‘De wedstrijd is gebaseerd op een nauwkeurig gevolgde methodologie die wereldwijd op een consistente manier wordt toegepast, in Nederland door The Nielsen Company. Voor voedingsmiddelen werden producten bovendien getest door 120 gezinnen, in totaal ± 260 personen.
Gekozen Product van het Jaar is het meest uitgebreide onderzoek dat representatief is voor het gedrag van de consument met betrekking tot nieuwe producten in Nederland. Het onderzoek wordt bij 5000 consumenten uitgevoerd, voedingsmiddelen en dranken zijn bij 120 gezinnen in de dagelijkse gebruiksomgeving getest. Onafhankelijk en transparant.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie