Peter Olsthoorn is onderzoeksjournalist, oud-MolBlogger en schrijver van boeken over internet zoals ‘De Macht van Facebook’ en ‘De macht van Google.’ 7 november verscheen zijn nieuwste boek ‘Privacy bestaat niet. Doe er je voordeel mee’.
De journalist geeft in een persoonlijk relaas een overzicht van alle aspecten rondom privacy. Wat gebeurt er met al onze data, en vooral: wat moeten we hiervan vinden?
Privacy is complexe zaak, vol met paradoxen. Marketeers zien privacy als een lastenpost, terwijl het juist een toevoeging kan zijn als er wordt gezocht naar een evenwicht tussen de consument, beveiliging en marketing. In ‘Privacy bestaat niet’ bespreekt Olsthoorn de verschillende aspecten rondom die privacy. Vanuit het perspectief van de marketeer, dat van de overheid en die van de burger.
Olsthoorn doet een oproep om minder krampachtig te zijn als het gaat om privacy.
Privacy is geen absoluut recht, maar onderdeel van de sociale balans, waarbij verschillende risico’s worden afgewogen, meent Olsthoorn in het boek.
Op 26 november debatteert Peter Olsthoorn mee in De Balie in Amsterdam over Privacy.
‘Privacy bestaat niet. Doe er je voordeel mee’ is te koop in de shop van de Adfo Groep.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!