Afgelopen zomer werd het eerste resultaat van de verbrede samenwerking tussen KFC Nederland en Ogilvy & Mather Amsterdam gepresenteerd.
De nieuwe commercial gaat verder in dezelfde stijl, maar dan op kantoor.
De verteller vraagt zijn kijkers of Tim een vakantiefoto van zijn vrienden moet liken. Daarbij is de vraag of zijn vrienden het wel echt zo naar hun zin hebben als de foto doet vermoeden.
#RealLunch - Should Tim like this holiday picture?
Eigenzinnige burger
Naast de commercial ontwikkelde Ogilvy & Mather een sociale activatie die binnen de eigenzinnige stijl van de merkcampagne moet passen.
De B.O.S.S. Bacon presenteert zichzelf als de 'burger onder de burgers' en zal zich de komende maand ‘bossy’ gedragen op de sociale kanalen van KFC Nederland.
Door te reageren in de comments kun je de B.O.S.S. Bacon inhuren om een probleem voor je op te lossen. De leukste verhalen worden omgezet in een boodschap van de B.O.S.S. Bacon en worden verspreid via de KFC-kanalen.
De nieuwe TVC en sociale activatie worden ondersteund met print, outdoor en instore-uitingen.
Credits
KFC Nederland: Bart de Kool, Alexandra Huizer, Marinho Bouwland
Chief Creative Officer: Darre van Dijk
Copy: Wayne Ching, Sascha Walstra, Patrick van der Gronde
Design: Geertjan Tromp, Colin Tossijn
Strategy: Johan Karper, Chantal van Binsbergen
Agency Producer: Melissa Nieveld
Account: Monique Lissenburg, Jantine Wigboldus
Production company: In Case of Fire
Director: Sven Super
Executive Producer: Arjan Oosterveer
Art: Esra Bueyuekdoganay, Tolga Bueyuekdoganay
DOP: Gabor Deak
Editor: Joppo, De Grot
Online & Grading: Tim van Paasen en Daniel Falkenhagen Corte Real, The Compound
Sound design & mix: Marcel Bultman, Post Office
Music: Music Director & Massive Music