Weg Legends, weg Open your city, weg supersnel gesneden merkverhaal met een cool muziekje eronder. Afgelopen zomer nam Heineken afscheid van Wieden + Kennedy dat tekende voor de langlopende Open your city, open your world. Jarenlang werden we getracteerd op merkfilms als deze:
Publicis Worldwide nam het stokje over en daar zien we nu de eerste resultaten van. Heineken gooit het over een andere boeg: het product staat weer meer centraal met het thema 'There's More Behind the Star’.
Dat Heineken meer voor de focus op product en kwaliteit kiest, komt niet als een volslagen verrassing, want in november vorig jaar werd in Nederland ook al de kwaliteitscampagne 'Heineken's Heerlijkheden' aangekondigd. De nieuwe campagnenaam ‘There's More Behind the Star’ heeft een dubbele betekenis: Heineken rode ster en het feit dat acteur Benicio del Toro het bier vanaf nu promoot. In de commercials is Del Toro onder meer in gesprek met Heineken’s wereldwijde meesterbrouwer Willem van Waesberghe (die ook de hoofdrol speelde in Heineken's Heerlijkheden, zie still uit de commercial links). In de films, waarvan er hieronder twee te zien zijn, komt steeds terug dat Heineken geserveerd wordt in 192 landen.
Later deze week meer uitgebreide verslaggeving over de nieuwe campagne van Heineken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!