PIRA Award voor ABN Amro, Bliep en Dopper

ABN Amro, Bliep en Dopper hebben een PIRA Award gewonnen voor campagnes die jongeren helpen grip te houden op hun uitgaven. KFC slaat de plank mis en kreeg een PIRAAT.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag werden voor het eerst de PIRA Awards (Positieve Invloed door Reclame Award) uitgereikt tijdens het congres Trends in Kids-en Jongerenmarketing. De prijzen zijn een idee van Stichting (WWJB). De afgelopen tijd stemden bijna duizend jongeren op geselecteerde reclamecampagnes die volgens hen het meest eerlijk zijn over de financiële gevolgen van de aanschaf van een product.

ABN Amro won twee awards met de 3D-game , waarin Valerio Zeno jongeren spelenderwijs laat zien wat de voordelen én verantwoordelijkheden zijn van een eigen bankrekening. De bank werd hiervoor beloond met de PIRA voor geldzaken en de PIRA Digitaal.

Telefoonprovider won de PIRA voor gadgets met een campagne voor een slimme prepaid simkaart. Hiermee kun je onbeperkt bellen, internetten en sms-en via je smartphone voor een vast bedrag per dag.

De laat zien waar je gratis water kunt tappen. De makers van het herbruikbare flesje ontvingen daarmee de PIRA voor vrije tijd.

(KFC) slaat volgens de stemmers de plank helemaal mis met B€ Smart. Daarom ging de PIRAAT naar deze campagne, waarin de fastfoodketen jongeren oproept elke dag bij KFC te eten en daarmee geld te besparen. KFC liet aan de organisatie van de PIRA weten dat het de campagne, mede door de nominatie voor de PIRAAT, heeft stopgezet. ‘We zien de humor van de PIRAAT award in en zijn het helemaal met jullie eens dat bedrijven zoals KFC een voorbeeldfunctie hebben. Deze visie zullen wij verder doortrekken in onze promoties en aanbiedingen: de campagne met ‘365 dagen snacken’ hadden wij mede daarom inmiddels geschrapt.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie