Dit nieuwe platform moet inzicht geven in de kwaliteit van dienstverleners. De Nederlandse startup Opiness.nl combineert klanttevredenheidsonderzoeken met consumentenreviews over dienstverleners. Eind dit jaar zullen er meer dan een half miljoen reviews te lezen zijn en dit aantal groeit naar een paarmiljoen binnen een jaar.
De website heeft verschillende rubrieken: kinderopvang, apotheken, autobedrijven, energieleveranciers, auto- en zorgverzekeraars. Maar ook bedrijven buiten deze rubrieken kunnen bekeken en beoordeeld worden.
Mede-oprichter Linda Schulte: ‘Consumenten hechten veel waarde aan reviews, maar bij spontaan ingevulde reviews komen vaak de extremen naar boven; men klimt in de pen als iets heel goed of heel slecht is bevallen. Vaak matcht dit niet met het eigen klantenonderzoek van bedrijven. Ook staan er veelal te weinig reviews of verouderde ervaringen online die een compleet beeld in de weg staan. Opiness schept openheid in deze wirwar door onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken te combineren met spontane reviews over bedrijven en dienstverleners.‘
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!