Onderzoek EEN Media naar 'De vrouw van nu'. Liever een mobieltje dan een man in bed?

De moderne vrouw is de hele dag online. Om het nieuws te volgen, online te shoppen en inspiratie op te doen, maar vooral om niets te missen. Ruim 80% is in het bezit van een smartphone en draagt deze constant bij zich. Zo checkt 50% van de vrouwen 's morgens direct na het openen van de ogen het mobieltje en wordt zonder gene aangegeven dat tijdens werk of opleiding Facebook altijd open staat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarnaast wordt de vrouw steeds sportiever en gaat zij bewuster om met haar voeding.

Trends

Deze feitjes en trends zijn afgeleid uit onderzoek dat EEN Media hield onder 5500 vrouwen in de leeftijd van 15 tot 50 jaar op huistitels als Vrouwen. nl en Ze. nl. De bijgevoegde Infographics laten bewegingen en trends tussen en binnen verschillende geselecteerde doelgroepen zien. Zo zien we dat vrouwen het internet gebruiken als plek waar zij maandelijks kleding- & voedingsadvies inwinnen, 90% graag bij webshops aankopen doet en ruim 50% haar reizen online boekt. Vrouwen ontwikkelen online hun smaak, halen nieuws vaker uit Social Media dan uit de krant en gebruiken het internet om vrienden dichtbij te houden en ontspanning te vinden.

Vier infographics:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie