De jury's nomineerde met 187 cases minder dan vorig jaar toen er 211 inzendingen op de nominatielijst kwamen.
Tussen alle bureaunominaties is één bijzondere eend in de bijt. Eenpitter Christian Borstlap wist met zijn werk voor Dior, Vuitton en het Rijksmuseum in totaal dertien nominaties in de wacht te slepen. De nominaties voor de ADCN Jaarprijzen voor reclame en vormgeving 2013 zijn donderdagavond bekend gemaakt tijdens een Bloesemborrel in Japanse stijl. In 2012 en 2011 gingen TBWA\Neboko en N=5 ruim aan kop bij de bureaus.
Op woensdag 8 mei worden de uiteindelijke winnaars bekend gemaakt tijdens de uitreiking van de Lampen in de Gashouder in Amsterdam. Hieronder staan de tien bureaus met de meeste nominaties dit jaar. Het totale overzicht staat op de site van de ADCN.
Indie 18 nominaties
Domino's Pizza Nederland
DDB & Tribal DDB Amsterdam 17 nominaties
Amstel, Centraal Beheer Achmea, Concorp Brands, InShared, KLM Royal Dutch Airlines, Philips, Ziggo
FHV BBDO 16 nominaties
ctaste Amsterdam, De Geluiderij, Hi, Kinderboerderij de Pijp, Schiphol, The Economist, WSPA Nederland
Part of a Bigger Plan 13 nominaties
Christian Dior Fragances, Louis Vuitton Digital, NOWNESS - Louis Vuitton Paris - Musée des Arts Décoratifs, Rijksmuseum – Rijksstudio
Dawn 10 nominaties
Natura Artis Magistra, Triodos Bank
Etcetera 10 nominaties
Bolletje, Ditzo, T-Mobile
N=5 10 nominaties
Het Concertgebouw, LOI, Mercedes-Benz Trucks, Stichting Alzheimer Nederland, Telfort
Selmore 8 nominaties
Bavaria, De Bijenkorf, Selmore
TBWA\NEBOKO 8 nominaties
Albert Heijn, GAMMA, Pearle Opticiens, TBWA\NEBOKO, Unilever Nederland - Unox
JWT Amsterdam 7 nominaties
Belastingdienst, JWT Amsterdam, Ministerie van Onderwijs, Cultuur & Wetenschap, Nestlé, Restaurant Freud
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!