Vorig jaar trad het bestuur van het NIMA (Nederlands Instituut voor Marketing) onder druk van de ledenraad af, waarna het interim-bestuur de structuur van de vereniging heeft herzien.
Eén van de uitkomsten is een 'kleiner en slagvaardiger Raad van Bestuur, waarbij de Directeur tevens Voorzitter is', verklaart NIMA. Ook is er een Raad van Toezicht benoemd die een adviserende en controlerende rol zal vervullen. De ledenraad blijft het hoogste orgaan.
Vanuit NIMA is de boodschap dat de nieuwe structuur ervoor zorgt dat NIMA daadkrachtiger kan acteren, waardoor meer tijd overblijft voor de core business: 'Het faciliteren van de professionele ontwikkeling van marketing-, sales- en communicatieprofessionals.'
De nieuwe Raad van Toezicht bestaat uit drie personen: Goos Eilander, Mike Moolenbel en Ivo Matser als voorzitter.
Matser zegt over de nieuwe structuur: ‘We hebben een goede manier gevonden om de belangen van de leden te dienen, de doelstellingen van NIMA na te streven en de NIMA organisatie professioneel te laten functioneren.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!