Het Nederlands Kamerkoor vond het 80-jarig bestaan een goede aanleiding om ‘het merk’ opnieuw onder de loep te nemen en vroeg Total Identity een strategie te ontwikkelen. Die strategie werd als basis gebruikt door KoeweidenPostma voor de vertaling naar een nieuwe visuele identiteit (zie presentatievideo onderaan).
Geluidsgolven
Creative director Eddy Wegman (KoeweidenPostma), zegt naar een stijl te hebben gezocht die mee zou kunnen bewegen met het brede repertoire van het koor. Wegman: ‘Van barok tot post-moderne experimentele muziek. Wanneer je luistert naar de uitvoeringen van het Nederlands Kamerkoor en je doet je ogen dicht, dan zie je de geluidsgolven bijna voor je. Dit was het uitgangspunt. We wilden zo dicht mogelijk bij de emotie van de muziek, de stemmen en de zangers blijven. Daarom spelen de zangers zelf de hoofdrol in alle beelden.’
Tekst loopt door onder afbeelding
Het logo moet volgens Wegman in de beeldtaal als anker dienen.
Het Nederlands Kamerkoor laat zich voorstaan op zijn avontuurlijke koers: ‘Met het uitzetten van opdrachten aan grote componisten en jong talent, met de ontwikkeling van nieuwe vormen en met spannende samenwerkingen zoals in het 150 Psalms project, waarin 1000 jaar koormuziek in verband wordt gebracht met het vluchtelingenprobleem.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!