Anouk van den Berk is met haar designs voor onder andere Mona als nummer 1 uit de bus gekomen. Na een week stemmen is Anouk uiteindelijk de verdiende winnares; gefeliciteerd Anouk!
Hieronder kunnen jullie nog meer werk van Anouk bewonderen en deelt zij haar visie over de reclamewereld.
Afbeelding 1: De ontwikkeling van de volledige huisstijl van Café Bakker inclusief alle social media posts tot aan de opening. Er werd een duidelijke link gelegd van brood, bakken, bier, borrelen en Bakker. Door continu op een leuke en grappige manier de volgers op de hoogte te houden van nieuwe ontwikkelingen tijdens de verbouwing, werd de nieuwsgierigheid gevoed, was Bakker ‘gebrand’ voor de opening.
Afbeelding 2: Als je lang voor hetzelfde merk werkt, kun je wel eens makkelijk worden. Door te werken voor bekende merken binnen andere kaders blijf je scherp. En als je wint is dat nog mooier.
Afbeelding 3: De ontwikkeling van de volledige huisstijl voor LivingLight een fabrikant van LED producten; van visitekaartje tot packaging design, beursconcepten en productbrochures.
Afbeelding 4: Bij dit project liepen sales, uitvoering en marketing vloeiend in elkaar over. Ter inspiratie en om de klant duidelijk te maken wat wij kunnen, maak ik visualisaties van het lichtontwerp op het betreffende pand. Ter ere van het 70 jarig bestaan van de VN wilde men het Vredespaleis blauw aanlichten. Met behulp van de visualisatie werd de opdracht binnen gehaald. Eenmaal gerealiseerd, kon de foto van het eindresultaat naadloos over de visualisatie worden gelegd. Het beeld van het ‘UN Blue’ Vredespaleis verscheen op alles social media kanalen en in diverse vakbladen. Een trots moment, want dan heb je het als team begrepen.
Lees snel verder.. Anouk deelt hieronder haar visie over de reclamewereld met je!
- Wat is je rol in de reclamewereld?
Ik bedenk en visualiseer creatieve concepten, campagnes en huisstijlen in opdracht. Daarnaast ben ik fulltime marketing- en communicatiemanager bij Livingprojects, een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in creatieve lichtoplossingen.
- Hoe ontwikkelt de reclamewereld zich volgens jou?
Het publiek lijkt kritischer te worden. Binnen twee seconden heeft men besloten of iets leuk, interessant, belachelijk of waardeloos is. Zowel off- als online. Men wisselt op dit moment even snel van emotie en mening als van medium. De bureaus en bedrijven zijn zich hier niet alleen van bewust, maar spelen er ook handig op in. Een soort emo-communicatie waarbij hier en daar een afbrandertje moet worden geblust met een nederige, scherpe of onhandige reactie van de klantenservice. De consument voelt zich onafhankelijk en gesterkt door de kennis en informatie die hij online opdoet voor hij zijn weloverwogen aankoop doet. Waarna hij met een gerust hart op een gepersonaliseerde advertentie klikt. Mooi toch?
- Hoe ziet de reclamewereld er volgens jou over 5 jaar uit?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik gok dat data almachtig wordt en een nieuwe wereld schept in zeven dagen.
- Wat is volgens jou de belangrijkste trend in de reclamewereld?
Een goed idee heeft geen kapitaal of gerenommeerd bureau meer nodig om groot te worden. Er zijn zo veel verschillende kanalen waarmee je kunt communiceren dat je een geheel eigen publiek en vraag kunt creëren. Het aantal creatieve broeinesten en geniale startups is niet meer bij te houden. De kans van slagen is niet langer afhankelijk aan de grootte van de sloot voor je kantoorpand. Met een computer, een telefoon en een goed verhaal heb je je succes zelf in de hand.
Dit was de laatste editie van Nieuwe Reclame Gasten van 2015. We zien jullie graag terug volgend jaar met een mooiere, vettere en uitgebreidere editie! Wil je zelf een keer in Nieuwe Reclame Gasten staan met je designs? Stuur dan een mailtje naar anouk@brandfighters.nl of check onze website: www.brandfighters.com en meld je aan als Fighter.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!