RNW, de voortzetting van de voormalige Wereldomroep, heeft een nieuwe visuele identiteit. Koeweiden Postma ontwikkelde een nieuwe huisstijl gebaseerd op het bestaande logo, waarin iconen en ‘een heel directe en heldere vormentaal moeten helpen de herkenbaarheid en impact van de communicatie van RNW Media nog verder te vergroten’, aldus de ontwerpers.
RNW Media wil media inzetten om sociale verandering te bevorderen. Goed geïnformeerde mensen dragen bij aan een betere toekomst; daarom maakt RNW Media informatie beschikbaar over gevoelige zaken in delen van de wereld waar vrijheid van meningsuiting niet vanzelfsprekend is. Door storytelling en innovatief gebruik van media en training stellen ze jonge mensen in staat geïnformeerde keuzes te maken en verandering te initiëren. RNW Media vormt gemeenschappen op basis van de netwerken en lokale expertise in de landen waar het werkt en wil change-makers en gemeenschappen verbinden, om zo dialoog en samenwerking te stimuleren.
In 2014 bezochten volgens RNW 15,4 miljoen jongeren wereldwijd de websites van RNW Media en had het ruim 3 miljoen volgers op social media. Op alleen al de Chinees-talige varianten van de sociale kanalen registreerde RNW Media 190 miljoen pageviews. Corporate branding specialist Patty Boom van RNW Media zegt blij te zijn met de nieuwe huisstijl: ‘Hij is uniek, kort en krachtig en biedt de mogelijkheid om heel veel verschillende onderwerpen op een simpele en voor jongeren aantrekkelijke manier te highlighten. Dit is wie we willen zijn.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!