Twee weken geleden werd de nieuwe huisstijl van Eneco al gepresenteerd, maar vanaf vandaag is het nieuwe gezicht ook voor het grote publiek zichtbaar.
Het oude logo uit 1995, het jaar van de oprichting van Eneco, gaf de nieuwe koers van Eneco ? met focus op duurzame energie ? onvoldoende weer, vandaar het nieuwe gezicht passend bij de nieuwe koers.
Eneco schrijft er zelf het volgende over: "De nieuwe huisstijl geeft uitdrukking aan 'beweging' en 'energie'. Met veelvormigheid en dynamiek. De mix van warme kleuren staat voor verscheidenheid in duurzame bronnen en is weggebleven van het bijna verplichte 'groen'. Een mix van duurzame bronnen, de klanten als partners en decentralisatie van energieopwekking, het zijn maar een paar van de uitdagingen waar Eneco voortdurend op inspeelt. De huisstijl verbeeldt deze dynamiek in elementen. Ook geeft de huisstijl uitdrukking aan vooruitgang: de stromen van energiedeeltjes komen op veel communicatiedragers terug. Ze voeren mee naar de toekomst."
De kleuren rood, oranje en geel staan voor energie en beweging, activiteit en warmte. Ook de naam is ingekort, ENECO Energie is nu simpelweg Eneco. De oorspronkelijke samenvoeging van 'ENErgie' en COmmunicatie' is volgens het bedrijf inmiddels niet meer nodig. "Het is een begrip geworden".
Pingpong Design uit Rotterdam tekende voor de nieuwe huisstijl. (Via VIBE) Net als het logo van UPC en KPN is het logo dynamisch. De energiedeeltjes zijn dus letterlijk in beweging. De nieuwe commercials zijn vanaf morgen op televisie te zien.
Toevallig kwam ik vanochtend vroeg een Eneco auto in nieuwe huisstijl tegen op een oplegger. Het betrof een witte Honda Civic Hybrid, ofwel lekker verantwoord.
Wat vinden we van het nieuwe gezicht?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!