Nou ja, reclamefestival, net als Cannes Lions, mag ook Eurobest geen reclamefestival meer heten. De organisatie verbreedde naar ‘het vieren van creativiteit op het gebied van communicatie’.
Respectievelijk Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië zijn de grootste inzenders van het festival (875, 692 en 632 inzendingen). Nederland moet verder nog Zweden (500!), België (245) en Zwitserland (237) voor zich dulden als het gaat om het aantal inzendingen.
Nederland zond – gewoontegetrouw - relatief veel in in de categorie Promo & Activation en vooral in de categorie Interactive.
In de categorieën Print en Craft: Print & Poster zond Nederland in vergelijking met andere landen veel minder in, maar dat is niets nieuws. Maar Nederland laat ook het nieuwere ambacht van Branded Content & Entertainment links liggen (slechts drie inzendingen).
Nederland wordt vertegenwoordigd door 7 juryleden:
Gesina Roters, medeoprichter Day Design Business Partners (Design (jury president) en Integrated).
Graeme Hall, creative director 180 Amsterdam (Film en Print)
Bram Holzapfel, creative director Rapp Amsterdam (Direct en Promo & Activation)
Wesley ter Haar, oprichter en COO MediaMonks (Interactive en Mobile)
Niki Van Wijk, business director iProspect (Media)
Elissa Singstock, executive Producer Wieden + Kennedy (Craft)
Sandra Krstic, deputy managing partner, DDB & Tribal Amsterdam (Branded Content and Entertainment)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!