Luxottica Group, fabrikant van het brillenmerk Ray-Ban heeft in samenwerking met bureau PR STUNT en EYE en expositie samengesteld. Deze vorm van storytelling moet onder andere de bril Ray-Ban Polarized promoten.
In de expositie draait het om de relatie tussen het zonnebrillenmerk en de cinema. De Ray-Ban draait al een tijdje mee in de moviebusiness, zo is op de tentoonstelling te zien.
Men in Black
Bezoekers kunnen de rol zien die het merk heeft gespeeld in de ontwikkeling van de popcultuur en het modebeeld, van 1937 tot nu. Van ‘Easy Rider’ en ‘Top Gun’ tot ‘Men in Black’. Ray-Ban is één van de eerste merken geweest die op grote schaal aan product placement deed in films en series. De tentoonstelling is samengesteld op basis van materiaal van Ray-Ban en een selectie affiches en foto’s afkomstig uit de rijke collectie van EYE.
Een focus op de geschiedenis van Ray-Ban, maar een technische kwaliteit (de gepolariseerde glazen) moet worden gecommuniceerd.
Astrid Stehouwer, brandmanager Ray-Ban: Het idee gaat uit van die kracht van Ray-Ban, het coole en iconische karakter van het merk, om iets te vertellen over de nieuwe hoofdstukken van het merkverhaal.’
De expositie is van woensdag 23 april tot en met maandag 5 mei gratis te zien in EYE Filmmuseum te Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!