Voor het opzetten van het forum heeft het software bedrijf pr-bureau Burston-Marsteller ingehuurd. Naast het opzetten van het forum lobbyt het pr-bureau bij adverteerders, toezichthouders en internetbedrijven in een poging bij hen verzet tegen het overnameplan op te wekken.
Dat meldt zakenkrant Wall Street Journal. De krant is op zijn beurt weer benaderd door het pr-bureau om media aandacht te geven aan het forum zonder dat het bureau meldde dat het voor Microsoft werkt.
De website www.i-comp.org waar het 'discussieforum' moet ontstaan opent met de volgende mededeling: "ICOMP is a joint initiative sponsored by Microsoft and Burson-Marsteller to highlight important principles in online services and begin important industry discussions around copyright, privacy, and competition."
Na vervolgens verder te zijn gegaan binnen de website en je taal te hebben gekozen, komt de site met een aantal stellingen die de overname van DoubleClick door Google in een slecht daglicht zetten.
Mocht je het eens zijn met deze stellingen, dan kun je daarna een petitie tekenen. Waarvoor deze petitie uiteindelijk ingezet gaat worden heb ik nog niet kunnen achterhalen. Na het tekenen van de Petitie kun je verder niks meer met de site waar is dat 'discussieforum' gebleven dan?
Daarnaast worden de organisaties die de aan de petitie mee doen gewoon op de pagina gepubliceerd. Of er ook e-mailadressen geplaatst worden, geen idee, want onderaan de site staat de volgende tekst '(List of Signatories Currently Being Updated; Please Check Back Soon)' . Privacy??
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!