A-merken balen van herniaschap

Een lichte terugval afgelopen jaar in het marktaandeel van de A-merken: het consumentenvertrouwen daalt en dan er wordt wat meer op de kleintjes gelet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het globale beeld blijft hetzelfde: in deze tijd van hoogconjunctuur zijn de producten van Douwe Egberts, Omo en De Ruyter onverminderd populair. Dit in tegenstelling tot de recessiejaren begin jaren tachtig, toen consumenten maar net iets meer dan de helft (55 pct) van het boodschappenbudget aan
A-merken uitgaven.

Met een marktaandeel van 71 procent in de nieuwe Merkenmonitor van Stichting Merkartikel (SMA) en ACNielsen hebben de A-merken recht op een prominente plek in het winkelschap, vindt SMA-voorzitter Jan Hofstra. Winkeliers denken daar tot zijn verbazing anders over. Die ruimen naar zijn smaak te veel
ruimte in voor de huis- en winkelmerken die nota bene vorig jaar weer een
half procentje marktaandeel (18 pct) moesten inleveren. De A-merken
daarentegen moeten tevreden zijn met een plek waarvoor de klant zich een
hernia moet bukken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie