In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor 2014
In de afgelopen twee jaar is er enorm veel aandacht en budgetten gegaan naar SEO, een app, mobile website en RTB. Dit heeft tot gevolg dat het hebben van "gewoon een App of Mobile website" niet meer voldoet; er zal steeds meer aandacht geschonken moeten worden aan boeiende, vriendelijke interactieve mobile content.
Daar de app-markt nu uiteindelijk volwassen lijkt te worden, zal ook een voor een andere aanpak gekozen moeten worden om apps te maken en te promoten, zoals het minder onzorgvuldig omgaan met mobile-marketing budgetten wat vaak gebeurt.
Er zal meer gekeken gaan worden naar de ROI en LTV.
In de afgelopen jaren zijn er veel applicaties bijgekomen welke zeer geschikt zijn op mobile zoals location based, gepersonaliseerde mobile marketing (gebruikmakend van fysieke interactie) genaamd NFC; dit heb ik al eerder in mijn interview in de Media 100 in 2012 aangegeven. Door gebruik te maken van NFC kan een grotere en trouwe klantenkring worden opgebouwd.
Echter, er moet dan wel rekening worden gehouden met de volgende voorwaarden waaraan een app in 2014 moet voldoen. Een gepersonaliseerde relevante aanbieding of deal, welke gelijk inwisselbaar moet zijn, vanaf de mobile app zoals een korting coupon of QR-code.
Een event uitnodiging of notificatie zoals "click to schedule" (een pre-sale, product demonstratie, opening etc.); hierdoor krijgen bedrijven automatisch een signaal of de klant daadwerkelijk zal komen of geïnteresseerd is.
Zo kunnen bedrijven de interactie met de klant aangaan en tevens hun loyaliteit belonen, in plaats van de uitgifte van loyaliteit kaarten wat weer voordelen oplevert in het kader van de sustainability, de kosten, en mogelijke diefstal/verlies van de loyaliteitskaarten zelf. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de app gebruikers graag een push bericht krijgen als het bestelde product verstuurd of onderweg is.
App's zullen ook steeds meer gebruikt moeten worden om de in-store beleving te vergroten en klanten te helpen om alsnog naar de winkel te gaan.
Verder zal in 2014 Twitter veel meer worden ingezet: meer promoted tweets en gebruik van Twitter als een service platform en vanuit dit platform zal/kan Twitter ook een prospect generator zijn.
De app van Pinterest zal tevens sterk opkomen en zal meer en meer gebruikt gaan worden door bedrijven. Pinterest zal dan ook zeker komen met steeds meer reclame uitingen en promoted Pins. Hetzelfde zal ook bij de Instagram app gebeuren.Wat leuke apps betreft die volgend jaar uitgebracht zullen worden, kunnen de OV-chipkaart en de UPC onbeperkt bellen App onder andere worden genoemd. Kortom: in 2014 gaat de mobile revolutie plaatsvinden en de woorden: intergratie, location, always connected, foto's, loyaliteit, relevant en engagement zullen van groot belang worden.
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!