Lokale en regionale media van weinig invloed op engagement

Lokale en regionale media zorgen er niet voor dat hun publiek zich meer betrokken gaat opstellen op lokaal niveau. Evenmin heeft maatschappelijke betrokkenheid een positief effect op het gebruik van die media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat concludeert het proefschrift ‘De verklaring van het gebruik van lokale media’ waarop communicatiewetenschapper aan de KU Nijmegen, drs H. Westerik, op dinsdag 16 januari 2001 promoveert.
Volgens de promovendus moet daarom de bestaande communicatiewetenschappelijke theorievorming met betrekking tot lokale media en maatschappelijke betrokkenheid, die van een wisselwerking uitgaat, worden herzien.

Westerik verricht sinds 1999 bij de vakgroep communicatiewetenschap onderzoek naar de effecten van een massamediale campagne gericht op het stoppen met roken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie