Locatiemarketing via mobiel twee keer effectiever

Mobiele campagnes die locatiegegevens gebruiken als marketinginstrument zijn twee keer zo effectief als campagnes met andere beproefde strategieën, zoals het sturen op inhoud, demografie of doelgroepsegmenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat althans zegt Verve Mobile, een specialist in mobiel adverteren op basis van locatiegegevens. Verve onderzocht 2.500 campagnes die zijn uitgevoerd op zijn mobiele platform in 2012. Daaruit zou blijken dat er meer dan twee keer zo vaak wordt doorgeklikt op locatie-gebaseerde campagnes dan het gemiddelde doorklikpercentage van 0,4 procent in de mobiele marketing.

Zogeheten geo-aware toepassingen die real-time de locatiegegevens gebruiken, scoren het hoogste met een gemiddelde doorklikpercentage van 1 procent Deze click-through rate (CTR) is een fractie lager bij Geo-fencing, waarbij de gebruiker wordt benaderd op basis van de afstand van een locatie van diens interesse. Hier is de CTR 0,9 procent.

Volgens het rapport worden de locatie-gebaseerde campagnes ook steeds populairder. Het aandeel in het Verve-network verdubbelde in 2012 ruim tot 36 procent.

Retailers en restaurants bevinden zich in de voorhoede van deze trend. Ook bedrijven in consumentenproducten leiden met succes mobiele gebruikers naar de dichtstbijzijnde supermarkt of retail-locatie waar hun producten worden verkocht.

Lees het Verve-onderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie