Met name retailers en winkelcentra hebben nu de mogelijkheid tekstadvertenties te sturen naar M1-abonnees die zich in de buurt van hun filialen bevinden. Ondanks alle recente ontwikkelingen op het gebied van locatiemarketing (Nokia's overname van Navteq, Google Maps for Mobile, etc.) werkt de nieuwe dienst overigens niet via GPS, maar simpelweg op basis van nabijheid van celtorens.
Afgelopen weekend is een succesvol experiment gedaan met zeven zones, waarin zich een 70-tal winkelcentra bevonden. (De winkelcentrumdichtheid in Singapore grenst aan het ongelooflijke.) Vanaf november a.s. gaat de boel landelijk.
Overigens kunnen adverteerders niet alleen segmenteren naar locatie, maar ook naar consumentenprofiel. Die gegevens zijn afkomstig uit de M1-abonneedatabase.
M1 biedt de nieuwe dienst aan in partnership met 's lands dominate krantenconcern, Singapore Press Holdings. Advertentie-SMSjes kunnen worden verstuurd naar zowel abonnees als prepaid-klanten, omdat ontvangst gratis is (dat is in Singapore niet vanzelfsprekend, hangt van je abonnement af).
Het lijstje klanten-van-het-eerste-uur voor de nieuwe dienst laat zien uit welke hoek de meest gerede interesse komt: Citibank, Tangs (warenhuisketen), en Coffee Bean & Tea Leaf (locale Strabucks-concurrent).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!