Put your money where your mouth is, moet Lemon Scented Tea-oprichter Gijsbregt Vijn hebben gedacht. Hij vertelt zijn klanten over creativity that travels en laat op zijn beurt dus wat creativiteit naar Nederland reizen. Hij haalt, ter ere van het dertienjarig bestaan van het bureau, John Grant naar Amsterdam. Grant werd bekend als mede-oprichter van St Luke’s en als auteur van de boeken Green Marketing Manifesto en recent Made With, the Emerging Alternative to Western Brands.
Vijn: ‘Ik heb een keer een sessie met hem bijgewoond en dat was super inspirerend. Hij is echt een briljante geest. Zijn meest recente boek gaat over hoe niet-Westerse merken worden gebouwd uit gezamenlijkheid. De strekking is dat internationale merken van morgen op een andere manier worden vormgegeven dan we gewend zijn. Identiteit en merkpersoonlijkheid worden minder belangrijk. Niet meer one-size-fits-all, maar een serie van initiatieven. Hij is ook van mening dat merken allereerst een bijdrage aan de samenleving moeten leveren en dat er daarnaast ook nog geld aan verdiend kan worden. Hij zit erg op relevantie: een merk moet een point hebben. Je kunt er heel veel advertising tegenaan gooien, maar als je als merk niet van binnenuit weet waar je voor staat, heeft dat geen zin.’
Lees hier het interview dat Adformatie had met Gijsbregt Vijn.
De bijdrage van Grant begint om 16.00 uur en is hier te bekijken:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!