Met gesponsorde updates kunnen bedrijven zakelijke content, zoals video’s, presentaties en productnieuws, promoten via de newsfeed van LinkedIn-leden. LinkedIn: ‘Hierdoor kunnen bedrijven het bereik van hun bedrijfspagina vergroten en met nieuwe doelgroepen in contact komen.’
Gesponsorde updates worden weergegeven in de newsfeeds op de LinkedIn-homepage van leden en worden aangemerkt als ‘gesponsord’. De updates verschijnen zowel op desktop, tablets en mobiele telefoons en zijn beschikbaar op basis van CPM of CPC via een veilingsysteem. Bedrijven kunnen de effectiviteit van hun updates door middel van analytics volgen en eventueel realtime aanpassen.
LinkedIn: ‘De combinatie van organische en gesponsorde content in de newsfeed van leden zorgt voor een optimale gebruikservaring. LinkedIn-leden kunnen met de “like”-, “share”- en”‘comment”-opties reageren op de content en er voor kiezen het betreffende bedrijf te gaan volgen.’
Mercedes-Benz, Capgemini en General Electric zijn de eerste merken die gebruikmaken van LinkedIn’s gesponsorde updates.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!