Libris: nieuw landelijke multichannelstrategie

Boekhandelketen Libris gaat een nieuw, landelijk marketingbeleid hanteren om zich te kunnen profileren als ‘landelijk kwaliteitsmerk’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De nieuwe strategie omvat een verdere integratie van drie verkoopkanalen: de fysieke winkel, de webwinkel en de eBook-tak. Daarnaast moet er meer focus op de specifieke kwaliteit van Libris-boekhandels komen te liggen: ‘De breedte van het assortiment, een passend advies van de lokale boekhandelaar en het ‘lokale gevoel’ van de winkels’. Dit zal Libris ook vertalen naar de web- en eBook-kanalen. Aanpassingen zijn de pay-off ‘Vol van boeken’ en de modernere huisstijl die is doorgevoerd in de aangesloten boekhandels en in de webwinkel op l.

Er is een Libris-zomerkrant gelanceerd; de eerste krant in de nieuwe huisstijl en met de pay-off ‘Vol van boeken’. Daarnaast zijn de nieuwe huisstijl en de focus op kwaliteit doorgevoerd in de webwinkel. Voor consumenten moet dit volgens Libris betekenen: aangesloten worden op de actualiteit van de dag, snellere beantwoording van vragen en voor 23.00 uur bestelde boeken de volgende dag al in huis, met gratis verzending. Daarnaast zijn op de site professionele reviews van Libris-boekverkopers te vinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie