Lancering gratis glossy voor Amsterdam

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 12 oktober verschijnt het eerste nummer van . De uitgever omschrijft het blad als ‘glamour met pit en lef’.

De nieuwe titel wordt uitgegeven door Glam Media, (in de wordt Uitgeverij Tillywood genoemd). Het wordt uitgegeven door Marc van Rijen en Paula Peters en staat onder hoofdredactie van Annemiek van Grondel. Van Rijen is ook de man achter de gratis glossy uit Tilburg, Tillywood. Hij zag dat er in Amsterdam nog geen gratis glossy bestond en dook in het gat. Het tijdschrift verschijnt zes keer per jaar in een oplage van 40.000 exemplaren en wordt onder andere verspreid via winkels, horeca, openbare instellingen en wellness centra. Het minimum aantal pagina’s is 88. Het eerste nummer telt er 102.

Ondanks de kernachtige omschrijving die Peters geeft, ('glamour met pit en lef'), benadrukt zij dat de titel Glamsterdam geen samentrekking is van glamour en Amsterdam, (‘glamour bestaat niet in Nederland’), maar van glossy en Amsterdam. De pijlers van het blad zijn onder meer kunst, cultuur, mode, human interest en de geschiedenis van Amsterdam. Glamsterdam wil een open podium zijn. Peters: ‘We willen laten zien wat er gebeurd zonder politiek stelling te nemen.’

Peters denkt dat mensen verbaasd zullen zijn, omdat mensen van een gratis glossy niet veel verwachten. Peters: ‘Maar Glamsterdam wordt 100 pagina’s kwaliteit, zowel qua fotografie als redactie.’ Om dat te realiseren heeft Glamsterdam adverteerders nodig. De advertentieverkoop voor het eerste nummer verliep moeizaam, meldt Peters: ‘De meeste adverteerders stellen zich afwachtend op.’ Glamsterdam richt zich vooral op adverteerders in het hogere segment, onder andere in de categorieën hotels, beauty en winkels.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie