Kerstkaart trekt business aan

PostNL heeft de effecten van het versturen van kerstkaarten onderzocht en komt tot de conclusie dat het voor ondernemers loont om relaties een kaartje te sturen. Dat zou een positief effect hebben op de bedrijfsresultaten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het versturen van kerstkaarten draagt volgens het onderzoek onder ZZP’ers, MKB’ers en Nederlandse consumenten bij aan de vergroting van de naamsbekendheid van ondernemers. Het versturen van een kerstkaart door een ondernemer zou er zelfs voor zorgen dat één op de acht bedrijven of consumenten eerder voor die ondernemer kiest.

Uit het onderzoek blijkt verder dat door het versturen van een kerstkaart 50,4 procent van de klanten zich meer gewaardeerd voelt. Bovendien vindt een kwart van de ondervraagden dat de kerstkaart een persoonlijkere band creëert met de ondernemer. Bijna de helft van de ontvangen kerstkaarten zou gemiddeld drie weken op het bureau van de klant blijven staan.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie