De campagne werd ontwikkeld door Dear Amsterdam.
Kanker.nl is een online informatieplatform en sociaal netwerk waar (ex-)patiënten en hun naasten betrouwbare medische informatie kunnen vinden, ervaringen kunnen delen en in contact kunnen komen met lotgenoten.
Een centrale plek
De gedachte dat er één centrale plek is waar alles samenkomt, staat centraal in de campagne. De zin 'Ik heb Kanker.nl' gaat vergezeld met tien aangrijpende portretten van echte gebruikers van het platform, die vertellen dat ze Kanker.nl hebben ontdekt en wat dat in de praktijk voor hen betekent. Voor de een is het een informatiebron, voor de ander een uitlaatklep of ontmoetingsplaats.
Een van de hoofdrolspelers is Bibian Mentel, gouden medaillewinnaar op de Paralympische Spelen van 2014 in Sotsji. Nadat Bibian in 2001 haar been verloor door botkanker, is eind 2014 opnieuw kanker geconstateerd nadat ze zes jaar 'schoon' was.
'Als paralympisch sporter wil ik anderen helpen en inspireren, door te laten zien wat er wel kan', aldus Mentel. 'Al heb ik met mijn verhaal maar één iemand helpen, is mijn missie al geslaagd.'
De campagne ging vandaag van start. Meer informatie is te vinden op de speciale campagnesite.
Bibian:
Pim:
Brigitte:
Credits
Kanker.nl is een initiatief van KWF Kankerbestrijding, Patientenbeweging Levenmetkanker en IKNL.
Verantwoordelijk bij klant: Marjolijn Swart, Fiona Cordes
Bureau: DEAR
Creatie: Marq Strooy, Robin Zuiderveld
Strategie: Willem Nas
Productie: Saskia de Lint
Regie en fotografie: Malou van Breevoort, Manon van der Zwaal (No Candy)
Geluid en muziek: Sharkee
Edit en postproductie: De Grot
Design en digital development: Skybox
Animatie: 3D-Mike