Heineken is buiten de top-100 van de meest waardevolle merken ter wereld gevallen. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Vorig jaar bleef de brouwerij nog net binnenboord, met een notering op nummer 100.
ING en Philips presteren dit jaar beter dan in 2005. Het Nederlands-Britse Shell prijkt ook nog op de lijst. Al is de waarde van het merk vrijwel gelijk gebleven. Shell bezet plaats 89.
Dat blijkt volgens het ANP uit de ranglijst van de meest waardevolle merken, die vrijdag is gepubliceerd. De top-100 wordt elk jaar opgesteld door Businessweek en Interbrand.
De top-3 van de ranglijst wordt gevuld door Amerikaanse bedrijven Coca-Cola (1), Microsoft (2) en IBM (3).
Philips neemt van de Nederlandse ondernemingen de hoogste positie in, op nummer 48. Volgens de auteurs eindigt Philips dit jaar enkele plaatsen hoger omdat het zich duidelijker profileert als producent van gespecialiseerde verlichting en medische apparatuur.
DDB’s campagne 'Sense and Simplicity' heeft bijgedragen aan de hogere waardering van het merk.
Ook ING boekte winst en staat op plaats 85 dankzij zijn 'no-nonsense'-aanpak. Volgens Businessweek/Interbrand zal ING wel een zware taak krijgen aan het vasthouden van deze uitstraling, omdat financiële producten steeds complexer worden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!