Donderdag 6 november werden tijdens de Employer Branding Experience 2014 in de Crown Studio’s Aalsmeer de Magneten uitgereikt. Goud ging er in de categorie geïntegreerd naar de campagne Jeugd op zoek van Randstad en naar de campagne This is nhow van Nhow Hotels. De laatste campagne won tevens in de categorie campagne- en actiesites. Ook ging Nhow er met een EffectiviteitsMagneet vandoor.
In de categorie Effectiviteit was er tevens een Magneet voor de campagne #ExperiencePhilips.
Defensie werd beloond met de Employer Brand Magneet voor het structureel neerzetten van een nieuw werkgeversmerk onder de vlag ‘Je moet het maar kunnen’.
Hans Kroonen, voorzitter Magneten, was opgetogen over de diversiteit onder de winnaars. 'Ik heb de jaarboeken er niet op nageslagen, maar het is volgens mij even geleden dat we Philips en KPN onder de winnaars zagen. En opvallend dat het goud voor Nhow in de categorie creativiteit, door de Effectiviteitsjury ook met een Magneet is beloond. Door verschillende jury’s die elkaars uitslagen niet te weten komen, dus zo’n winnaar kan geen toeval meer zijn. Creativiteit werkt!
Onderstaand een totaaloverzicht van de uitgereikte Magneten:
Creativiteitsjury
Goud: Randstad Nederland; Jeugd op Zoek- Publicis
Goud: nhow Rotterdam/NH Group; This is nhow – IN10 Communicatie
Orchestra; Infiltratie banners (2x)
Ministerie van Defensie; WerkenbijDefensie.nl – Maximum/Steam
Randstad Nederland; We vinden een oplossing – Publicis
Randstad Nederland; Jeugd op zoek – Publicis
nhow Rotterdam/NH Group; This is nhow – IN10 Communicatie
Ministerie van Defensie; TechBase – Steam/Maximum
KPN; Ben jij klaar voor de klanten van de toekomst? – Steam
Effectiviteitsjury
nhow Rotterdam/NH Group; This is nhow – IN10 Communicatie
Philips Benelux; #ExperiencePhilips – A friend of mine
Employer Brand jury
Ministerie van Defensie; Je moet het maar kunnen – Steam/Maximum
Jong Talent
De uitreiking begon overigens weer met de Jong Talent Magneet. Ieder jaar wordt er onder studenten een wedstrijd uitgeschreven. Met het doel jonge creatieven kennis te laten maken met arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar was de opdracht jongeren te werven voor een baan als seizoen medewerker voor de attracties van Walibi. De winnaars waren Lennart Schoteman en Mark Bary met de campagne ‘Aan de knoppen’.
Alle nominaties en Magneten zijn na te lezen in het Magneten Jaarboek 2014 en op de website van SJP.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!