HTC zet zijn CMO op de keien na tegenvallende campagne

Tegenvallende resultaten uit de high end wereldwijde marketingcampagne van HTC hebben CMO Ben Ho de kop gekost.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De omzet en het marktaandeel van de Taiwanese smartphone-fabrikant blijfven tegenvallen. Volgens een Bloomberg-publicatie heeft Ho bij topman en mede-oprichter Cher Wang aangegen het bedrijf eind 2014 te verlaten. Ook president of engineering and operations Fred Liu zal HTC verlaten, na een dienstverband van 16 jaar.

De uitstroom volgt op het bericht dat het bedrijf voor het 11de kwartaal op rij zijn omzet ziet dalen. Bloomberg zegt uit bronnen rond het bedrijf te hebben vernomen dat Wang zelf de functie van Chief Marketing Officer zal gaan vervullen. De stevig ingezette campagne met daarin een hoofdrol voor Robert Downey Jr lag al onder vuur vanwege een vermeend gebrek aan cohesie en consistentie. HTC contracteerde vorig jaar zomer de Amerikaans film- en televisieacteur als merkambassadeur om het merk uit de hoek van ‘generic advertising’te halen, maar kennelijk bleef resultaat uit.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie