Hero trekt radiocommercial terug

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Fruitdrankmerk Fruit2day van Hero trekt op aandringen van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) een terug waarin Jan-Peter Balkenende wordt gepersifleerd.

Balkenende zou niet blij zijn met de commercial voor het fruitdrankje, waarin hij zogenaamd aan het woord komt. In de commercial vertelt 'Balkenende' over zijn zware ochtend waarbij zaken als het Irak-dossier, Wouter Bos en zijn kapsel aan de orde komen. Een flesje van het fruitdrankje Fruit2day geeft de fictieve premier vervolgens weer de hele middag energie om 'zijn straatje schoon te vegen'. De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) heeft volgens Hero op de intrekking aangedrongen, melde het bedrijf dinsdag. Volgens een woordvoerder van Hero wordt de knipoog van de commercial door de RVD niet gewaardeerd: 'Erg jammer.'

Via de , het bureau van Fruit2day, is de commercial nog te beluisteren.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie