Heineken heeft een nieuwe global communicatiedirecteur. Het is Blanca Juti, tot eind 2015 werkzaam als chief brand officer bij Rovio Entertainment, maker van mobiel game Angry Birds. Juti begint op 16 mei. Ze rapporteert rechtstreeks aan Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken. De Mexicaanse Juti volgt Sean O'Neill op, die 12 jaar de functie van chief corporate comms heeft vervuld. Wat O’Neill precies gaat doen is niet bekend.
Met Blanca Juti haalt Heineken een onorthodoxe communicatiemanager in huis. Voor haar baan bij Rovio werkte ze onder meer voor Nokia. Op haar blog manifesteert ze zich als een aanhanger van innovatie en duurzaamheid, zoals onder meer te zien is in een serie interviews met zogeheten game changers. Ook interviewt ze zichzelf in dit Proust Questionnaire en verhaalt ze over haar fascinatie voor Finland, een land dat vooroploopt op het gebied van onderwijs, welvaart, geluk en transparantie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!