Komend jaar zullen kinderen op verschillende basisscholen in de VS een 'Mc rapport' krijgen. Op de kaft van de rapporten staat een advertentie gedrukt van de bekende fastfoodketen. Met de happy coupon die er bij de advertentie zit kunnen de kids een gratis happy meal halen bij een lokale vestiging.
De happy coupon is alleen geldig als het kind alleen maar A's en B's haalt op het rapport. Voorheen sponsorde de Pizza Hut de rapporten maar zij trokken zich terug.
Zijn in Nederland veel mensen bezig met het steeds maar dikker worden van de bevolking lijkt dat in de VS nog steeds niet helemaal doorgedrongen. Zou Sonja Bakker hier de rapporten niet kunnen sponsoren?
Op zich is het vreemd dat de voedselketen dit sponsorcontract tekent. Afgelopen zomer tekende zij nog een contract voor betere reclame naar kinderen toe waarbij onder andere ook Kraft Foods, General Mills en Burger King zich aansloten. Hierin is afgesproken dat de ketens reclame naar kinderen onder de 12 beperken en zich concentreren op "beter voor jou" reclames waarin minder vette producten worden gepromoot. De resultaten hiervan zouden in januari zichtbaar moeten zijn.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!